Lev din dag som om att det vore din FÖRSTA.

Något som jag aldrig har förstått mig på är citatet ''Lev din dag som om det vore din sista''. Varför ska man det för? Varför i hela friden skulle någon vilja göra det?!
Om jag skulle levt på det sättet varje dag, om och om igen, så skulle jag bara ligga och storböla - det är ju superhemskt att leva sin dag som att det vore ens sista. Som att det var den sista dagen man kunde få vara med sina nära och kära.. Usch. 
Visserligen förstår jag citatet till viss del, typ att man ska ta vara på de personer man har i sitt liv och verkligen nyttja tiden. Men jag tycker att man borde leva sin dag som om det vore ens första!
Man ska upptäcka och ta för sig, lära känna sin omgivning och människorna runtom den. Inte säga hej då till allt.. Utan ta emot världen och allt den har att ge med öppna armar, på nytt, varje dag :'-)



Jag är nog mer för citatet ''Carpe Diem'' (Sv; Fånga Dagen). 
Tack för mig! /Nadine.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0